175 jaar - Koninklijke Fanfare Sint-Martinus van Kester

Jagershof

Wekelijkse repetities

Het Jagershof is de 'thuis' van de fanfare van Kester. Elke woensdag wordt hier gerepeteerd. De foto's van onze repetitie tussen lockdown 1 en 2 werden genomen door Rudy Boon.

repetitie Corona

Corona en dan?

Door corona heeft de fanfare slechts enkele weken kunnen repeteren fysiek aanwezig in het Jagershof. Toch zijn we ook -hoe moeilijk ook- digitaal samen aan het musiceren geslagen. Vele van onze leden waren vorig jaar bereid om samen een bijdrage te leveren aan deze 'We zullen doorgaan'. En zo denken we er nog steeds over, meer dan ooit. Heleen Dedobbeleer en Freddy Danau hebben het resultaat met veel geduld samengebracht tot dit prachtig resultaat.

Concerten

Meeestal in het voorjaar, vaak met een thema. Een heel jaar voorbereiding... en nog stress net voor we het podium op moeten. Gelukkig kunnen we altijd rekenen op een trouw en meelevend publiek.

De laatste vijf concert-affiches, gemaakt door Jasper Callens. U was er misschien ook bij. Onder ziet u de muzikanten die het thema van de affiches mee tot leven brachten.

concert affiche 2015
concert affiche 2016
concert affiche 2017
concert affiche 2018
concert affiche 2019
concert affiche 2015
concert 2015
concert affiche 2017
concert 2018
concert affiche 2019
concert 2019

Eetfestijn achter de schermen

Ieder jaar tijdens het laatste weekend van oktober wordt het Jagershof omgetoverd in een echt restaurant. Alle leden van de fanfare en veel trouwe sympathisanten slaan de handen in elkaar om de lekkerste gerechten voor te schotelen op zaterdagavond en zondagmiddag. Een intensief moment voor de fanfare, met veel voldoening over het lekkere en gezellige resultaat. Wij duimen samen met iedereen in de professionele horeca voor een spoedige heropening.

eetfestijn

Sint Cecilia vieren

Onze patroonheilige Sint Cecilia vieren we graag. In het najaar komen de muzikanten van de fanfare en trouwe aanhang samen om iets te eten en te drinken en vooral veel plezier te maken. Voor het vermaak zorgen we zelf. Enkele straffe muzikanten verenigen zich in een gelegenheidsorkest dat iedereen aan het dansen krijgt. Jef Van Diest laat ons mee genieten van zijn schildertalent. Voorzitter Willy en Trombonist Willy blijken een aanstekelijke chansonniers te zijn. Een video daarvan ziet u hier. En generaties dansen samen. Hieronder beelden van de editie 2010.

st cecilia feest 2010